Ειδικά Οχήματα

Κατηγορία Μ

(Military=Στρατιωτικά)
Τύπος Οχήματος

Μ 10

ΕΙΔΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ

Μ 10-1

BL – 1 Φορτωτής Βομβών

Μ 10-2

ΑΤΤ – II Ρυμουλκό Αεροσκαφών




BL – 1 Φορτωτής Βομβών


Το BL-1 είναι ένα αυτοκινούμενο όχημα που έχει σχεδιαστεί για την μεταφορά και φόρτωση βομβών (weapons) και εφοδίων στα μαχητικά αεροσκάφη. Το ΒL-1  μπορεί να μεταφέρει και να φορτώσει με ασφάλεια φορτίο μέχρι 2300 kg επιτρέποντας την διαχείριση των περισσοτέρων τύπων πυρομαχικών αεροσκαφών με ένα μόνο όχημα. Το όχημα διαθέτει κινητήρα ισχύος 30ΗΡ υδρόψυκτο πετρελαίου με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα των λειτουργιών του οχήματος. Όταν το όχημα βρίσκεται σε λειτουργία χωρίς φορτίο, ο κινητήρας αυτόματα τίθεται σε χαμηλή ταχύτητα – στροφές, ώστε να είναι αθόρυβη η λειτουργία του. Το όχημα είναι ιδιαίτερα ευέλικτο εξαιτίας της πολύ μικρής ακτίνας στροφής που επιτυγχάνεται με το σύστημα περιστροφής και των 4 τροχών του. Η εξαιρετική ευελιξία του δεν του επιτρέπει μόνο την λειτουργία του σε στενούς χώρους υποστέγων αλλά συμπτύσσει ιδιαίτερα τους χρόνους φόρτωσης. Διάφορα συστήματα ασφάλειας παρέχουν προστασία στον χειριστή, στο όχημα και στο αεροσκάφος όπως:

  • Ενσωματώνει δύο δυνατότητες οδήγησης: την επιχειρησιακή όπου ενεργοποιούνται και οι 4 τροχοί οδήγησης και το όχημα κινείται με περιορισμένη ταχύτητα και την απλή κίνηση χρησιμοποιώντας 2 τροχούς οδήγησης ενώ το όχημα μπορεί να κινείται με την μέγιστη ταχύτητα.
  • Ενσωματώνει δυνατότητα remote control (απομακρυσμένου ελέγχου) της κίνησης των βραχιόνων φόρτωσης πυρομαχικών
  • Ο έλεγχος από την θέση οδηγού απενεργοποιείται, όταν ενεργοποιείται η δυνατότητα remote control της κίνησης των βραχιόνων.
  • Ενσωματωμένος διακόπτης στο κάθισμα του οδηγού, που αποτρέπει την κίνηση του οχήματος εφ’ όσον ο οδηγός δεν κάθεται στην θέση του.
  • Ενσωματωμένη βαλβίδα διακόπτης που αποτρέπει την πτώση των ανυψωτικών βραχιόνων σε περίπτωση υδραυλικών δυσλειτουργιών.
  • Ενσωματωμένη διπλά (dual) ανεξάρτητα συστήματα φρένων κατά την λειτουργία και κατά του παρκαρίσματος.

Το τραπέζι του BL-1 ακολουθεί τις προδιαγραφές των Αμερικάνικων USAF για βάσεις προσαρμογής βομβών διαφόρων τύπων. Επιπρόσθετα η PDI/BL προσφέρει μοναδικό τηλεσκοπικό προσαρμογέα για MER και TER και προσαρμογέα για καθοδηγούμενους πυραύλους με κάτω φτερά. Το BL-1 ενσωματώνει σύγχρονη μοναδική τεχνολογία που προστατεύεται με πατέντες τόσο στο όχημα όσο και στους προσαρμογείς. 




ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Δυνατότητα τραπεζιού ……… 5000 lbs / 2300 kg

Δυνατότητα βραχιόνων ……… 2000 lbs / 900 kg

Βάρος ……… 4850 lbs / 2200 kg

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Ανύψωση στο τραπέζι, min ……… 7” / 179 mm

Ανύψωση στο τραπέζι, max ……… 77.8” / 1976 mm

Ανύψωση στους βραχίονες, min ……… 2” / 50 mm

Ανύψωση στους βραχίονες, max …  73” / 1856 mm

Χρόνος ανύψωσης ……… 10 sec

 

ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΤΡΑΠΕΖΙΟΥ

Βαθμός κλίσης ……… 5 deg

Πλαϊνή περιστροφή ……… 5 deg

Οριζόντια περιστροφή ……… 360 deg

Κατά μήκος κίνηση ……… ±2.3” / ±60 mm

Πλευρικά ……… ±2.3” / ±60 mm

 

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΥΔΡΑΥΛΙΚΩΝ

Πίεση συστήματος ανύψωσης ……… 160 bar

Πίεση συστήματος οδήγησης ……… 140 bar

 

 

ΚΙΝΗΣΗ

Μεγ. Ταχύτητα χωρίς φορτίο … 12.4 m/h / 20 km/h

Μεγ. Ταχύτητα με φορτίο ……… 6.2 m/h / 10 km/h

Μεγ. Κλίση χωρίς φορτίο ……… 20%

Μεγ. Κλίση με φορτίο ……… 10%

Πλαϊνή Κλίση ……… 8%

Απόσταση φρεναρίσματος χωρίς φορτίο ……… 5.9’ / 1.8 m

Απόσταση φρεναρίσματος με φορτίο … 11.8’ / 3.5 m

Ακτίνα περιστροφής ……… 127” / 3226 mm

Ακτίνα περιστροφής (minimum) ……… 58” / 1473 mm

Πλάτος (Εμπρός) ……… 41” / 1041 mm

Πλάτος  (Πίσω) ……… 44” / 1124 mm

Μεταξόνιο ……… 75” / 1910 mm

Δύναμη ανύψωσης ……… 2866 lbsf / 1300 kgf

Σύστημα τιμονιού ……… Αυτόματο υδραυλική οδήγηση 4 τροχών

Φρένα ……… Dual caliper disk

Κιβώτιο ταχυτήτων ……… hydrostatic automotive  controlled

Ελαστικά ……… 16x6-8  18 ply

 

 

ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

Αρ. Μοντέλου ……… Perkins 403c-15G

Ισχύς ……… 22 kw @ 2500RPM

Ψύξη ……… Υδρόψυκτο

Κιβυκά ……… 1.496 litter

 

ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

12 Volt Σύστημα






ΑΤΤ – II Ρυμουλκό Αεροσκαφών


Το ΑΤΤ-ΙΙ ρυμουλκό αεροσκαφών είναι ένα όχημα που σχεδιάστηκε για την ανύψωση και σταθερή περιστροφή κατά την ρυμούλκηση αεροσκαφών. Το ΑΤΤ-ΙΙ μπορεί με ασφάλεια να έλξει αεροσκάφος βάρους μέχρι 40 τόνους. Το όχημα συγκρατεί και ανυψώνει τον εμπρόσθιο τροχό του αεροσκάφους και στην συνέχεια έλκει το αεροσκάφος. Το ΑΤΤ-ΙΙ παρέχει εξαιρετική ευελιξία κίνησης σε κλειστούς χώρους αποθήκευσης παρέχοντας ουσιαστικά μηδενική ακτίνα στροφής ως προς τον άξονα του σημείου ανύψωσης. Το όχημα διαθέτει ισχυρό πετρελαιοκινητήρα 48ΗΡ με υδροστατικό σύστημα διεύθυνσης. Το ΑΤΤ-ΙΙ χρησιμοποιείται αποτελεσματικά από αεροπορικές δυνάμεις διαφόρων χωρών περισσότερο από 15 χρόνια.




 

ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Ικανότητα ανύψωσης ……… 15,400 lbf / 7000 kgf

Βάρος ……… 7280 lb / 3300 kg

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 

Μέγιστη απόσταση μεταξύ των ανυψωτικών βραχιόνων  ……… 31.5” / 800 mm

Ελάχιστο ύψος ανύψωσης (*) ……… 2” / 50 mm

Μέγιστο ύψος ανύψωσης ……… 11.8” / 300 mm

Μέγιστη γωνία παλινδρόμησης ……… 17.5 deg

 

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

Πίεση συστήματος ανύψωσης………2300 PSI / 160 bar

 

ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

12 Volt Σύστημα

 

ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΚΙΝΗΣΗΣ

Μέγιστη  ταχύτητα κίνησης ……… 6 mph / 10 km/h

Μέγιστη κλίση ……… 7%

Ακτίνα Στροφής  (total swing clear)………134” / 3400 mm

Ακτίνα Στροφής  (Nose landing Gear)………0 mm

Πλάτος ……… 86” / 2180 mm

Μεταξόνιο ……… 108” / 2750 mm

Δύναμη Έλξης με φορτίο ……… 14,300 lbf / 6500 kgf

Σύστημα διεύθυνσης ……… Υδροστατική οδήγηση 2 τροχών

Φρένα ……… Φρένο στάθμευσης που απελευθερώνεται υδραυλικά

Τροχοί εμπρός ……… 425x260 πέλμα έλξης Vulkollen

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

Αρ. Μοντέλου ……… Isuzu 4LE2PW10 (4 cyl. Diesel)

Καύσιμα ………Jet Fuel Συμβατό

Επιδόσεις ……… 48HP @ 2500RPM

Σύστημα ψύξης ……… Υδρόψυξη

Κυβισμός………0.58 gl / 2.2 litter